Montessori koncept poudarja pomembnost igre kot ključnega elementa učenja pri otrocih. Igra ni le pojem zabave. Otroška igra je tudi osnovni način, kako otroci raziskujejo svet, razvijajo svoje sposobnosti ter se učijo socialnih, emocionalnih in kognitivnih veščin. V tem okolju se igra obravnava kot resna dejavnost, ki spodbuja otrokovo samostojnost, kreativnost in raziskovalnega duha. Montessori metoda uporablja didaktične materiale, ki so zasnovani tako, da spodbujajo igro s ciljem. Otroci lahko sami izbirajo igre in dejavnosti, kar jim omogoča, da raziskujejo in učijo po svojem ritmu. Materiali so zasnovani tako, da otrokom nudijo konkretne izkušnje, kar jim omogoča, da razumejo abstraktne koncepte skozi igro. Na primer, otroci se lahko učijo matematike s štetjem kroglic ali oblikovanju različnih oblik s posebnimi sestavljankami. Igra v Montessori okolju ni le osredotočena na posamezne otroke, temveč spodbuja tudi sodelovanje in skupinsko delo. Otroci se pogosto ukvarjajo s skupinskimi projekti in aktivnostmi, kjer se učijo deliti, komunicirati ter reševati konflikte. Ta socialna interakcija je ključna za razvoj njihovih socialnih veščin in čustvene inteligence.
Poleg tega Montessori prakticira koncept “vse ob svojem času.” Igra poteka v primernih časovnih okvirih, kar zagotavlja, da otroci lahko globoko in osredotočeno raziskujejo svoje interese. Tak sistem torej integrira igro v učni proces na način, ki spodbuja vse splošno učenje. Otroci se razvijajo v samostojne posameznike, ki znajo razmišljati kritično, delati samostojno in sodelovati z drugimi. S tem, ko se igra obravnava kot pomemben del učenja, ta metoda ustvarja temelje za celo življenjsko radovednost in ljubezen do znanja. Montessori koncept igre tako predstavlja inovativno in učinkovito pot do celostnega razvoja otrok, ki postavlja temelje za njihove uspehe v prihodnosti.
Ena izmed ključnih sestavin Montessori koncepta je okolje. Otroci so postavljeni v okolje, ki je prilagojeno njihovim potrebam, kjer imajo svobodo gibanja in izbire. V Montessori učilnicah boste našli material, ki je posebej zasnovan za spodbujanje različnih sposobnosti in razvojnih faz otrok. Ti materiali so raznoliki, vabljivi in prilagojeni otrokovi velikosti in motoričnim sposobnostim. Potiskajo otroka k raziskovanju, domišljiji in razmišljanju.
Montessori igrače so integralni del tega pedagoškega pristopa. Te igrače so oblikovane in izdelane tako, da spodbujajo otrokov razvoj na različnih področjih, kot so fina motorika, groba motorika, koordinacija, koncentracija in senzorično zaznavanje. Montessori igrače so pogosto izdelane iz naravnih materialov, kot so les, tkanine, steklo in kovina. To omogoča otroku, da se poveže z naravo in razvija občutljivost za okolje.
Prednosti Montessori koncepta so številne. Otroci, ki se izobražujejo po tej metodi, razvijejo močno samopodobo, samozavest in samodisciplino. Prav tako se razvijajo v samostojne, odgovorne in ustvarjalne posameznike. Montessori metoda spodbuja tudi socialno interakcijo in sodelovanje med vrstniki, kar omogoča otrokom, da se naučijo sprejemati in spoštovati druge.
Montessori koncept je primeren za otroke vseh starosti, od dojenčkov do najstnikov. V primeru dojenčkov Montessori koncept poudarja razvoj njihove senzorične zaznave in njihove motorične sposobnosti. Za malčke je montessori pristop odličen način, kako spodbuditi njihovo radovednost, raziskovanje in neodvisnost. Prav tako je ta metoda priljubljena pri predšolskih otrocih, saj spodbuja njihove kognitivne, jezikovne in socialne spretnosti.